Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

„Łącznik brzeski” potrzebny, ale Sądecczyzna czeka na więcej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
04-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
04-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
„Łącznik brzeski” potrzebny, ale Sądecczyzna czeka na więcej
fot. GDDKiA Kraków
Otwarcie „łącznika brzeskiego” było wyczekiwane przez mieszkańców Brzeska, jednak inwestycja przyniesie wiele korzyści również mieszkańcom dalszych miejscowości, pokonujących trasę w kierunku Krakowa. Prezydent Nowego Sącza zwraca uwagę na otwarte dla miasta możliwości, jednocześnie zaznaczając, że miasto czeka na całą tzw. sądeczankę.

24 stycznia oficjalnie otwarto 3-kilometrowy odcinek zachodniej obwodnicy Brzeska. Popularny „łącznik brzeski” to fragment drogi od ronda w Jasieniu na DK94 do nowego ronda nad Uszwicą przy DK75 w Okocimiu.

Oddany fragment to część wyczekiwanego przez mieszkańców Małopolski nowego przebiegu drogi krajowej nr 75 z Brzeska do Nowego Sącza, czyli kolokwialnej sądeczanki. Pozostała część trasy – poza „łącznikiem” – w grudniu doczekała się decyzji środowiskowej, dzięki czemu zatwierdzony został przebieg drogi w wariancie C. Cała sądeczanka liczyć będzie 47 kilometrów.

Inwestycja jest wyczekiwana przez mieszkańców całej Sądecczyzny. Na trasie ruch rośnie z roku na rok, co przekłada się na zwiększenie liczby wypadków. Oddanie nowego DK75 jednak nie tylko poprawi bezpieczeństwo, ale też przyniesie wiele korzyści regionowi, o czym opowiedział nam prezydent Nowego Sącza – Ludomir Handzel.

Sądecczyzna czeka na resztę drogi

Włodarz Nowego Sącza nie ukrywa dużego znaczenia, jakim jest dla miasta otwarcie „łącznika brzeskiego”. Dzięki zachodniej obwodnicy Brzeska kierowcy omijają obciążone do tej pory ulice Kościuszki, ks. Popiełuszki i Mickiewicza, z których każdego dnia korzysta prawie 23 tysiące samochodów.

Handzel zwraca jednak uwagę, iż dopiero oddanie całej sądeczanki będzie prawdziwą korzyścią dla miasta.

– Otwarcie łącznika umożliwi ominięcie centrum Brzeska, które było do tej pory wąskim gardłem przed wjazdem na A4 w stronę Krakowa, dlatego z całą pewnością pozytywne efekty odczują mieszkańcy Sądecczyzny, niemniej jednak, dopiero budowa sądeczanki przyniesie radykalną zmianę na lepsze – przekonuje prezydent.

Zmiany będą dotyczyły wielu obszarach, a na zakończeniu pełnej inwestycji, w opinii prezydenta, skorzysta cały region.

– Nowoczesne połączenie drogowe z Krakowem to nie tylko kwestia czasu dojazdu i bezpieczeństwa użytkowników dróg, ale również potężny impuls rozwojowy dla całej Ziemi Sądeckiej, dzięki któremu poprawi się dostępność do rynku pracy w Krakowie z jednej strony, a z drugiej dostęp do rozbudowanej w naszym regionie infrastruktury turystycznej. To również znaczące ułatwienie dla transportu towarowego, co będzie miało wpływ na rozwój gospodarczy całej Małopolski – wymienia.

Ofensywa inwestycyjna w Nowym Sączu

Ludomir Handzel zwrócił uwagę, że podczas budowy „łącznika brzeskiego” można było odnotować drobne utrudnienia komunikacyjne, jednak nie miały one większego znaczenia w kontekście do odniesionych korzyści. Tym bardziej, że mieszkańcy Nowego Sącza są w ostatnim czasie przyzwyczajeni do intensywnych prac.

– Przy wlocie obwodnicy Brzeska do DK75 czasem trzeba było poczekać ze względu na organizację ruchu w trakcie budowy i ruch wahadłowy, ale jak to zwykle bywa - warto było. Wiem coś o tym, bo mieszkańcy Nowego Sącza często cierpieli i cierpią jeszcze z powodu utrudnień w ruchu w Nowym Sączu ze względu na ofensywę inwestycyjną, którą prowadzimy na nowosądeckich drogach – zdradza prezydent.

Handzel stwierdził, że wynika to z tego, że obecna władza musiała „nadrabiać zaległości po 12 latach nic nie robienia”.

– Wiem, że mieszkańcy to rozumieją i jestem im wdzięczny za cierpliwość. Ocenili to co dzieje się w Nowym Sączu w kwietniu 2024 roku – dodał.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Strabag zaprojektuje i wybuduje obwodnicę Głogowa

Drogi i autostrady

Strabag zaprojektuje i wybuduje obwodnicę Głogowa

Damian Kelman 03 lutego 2025

Coraz lepsze połączenia drogowe z sąsiadami Polski

Drogi i autostrady

Rozbudowa DK21 nie po myśli Ustki. Dlaczego?

Drogi i autostrady

Rozbudowa DK21 nie po myśli Ustki. Dlaczego?

Damian Kelman 02 lutego 2025

Zobacz również:

Coraz lepsze połączenia drogowe z sąsiadami Polski

Drogi i autostrady

Coraz lepsze połączenia drogowe z sąsiadami Polski

Damian Kelman 02 lutego 2025

A4 Katowice – Kraków znów podrożeje. Ile zapłacimy?

Drogi i autostrady

Polskie drogi w sieci TEN-T prawie gotowe

Drogi i autostrady

Polskie drogi w sieci TEN-T prawie gotowe

Damian Kelman 21 stycznia 2025

Pozostałe z wątku:

Strabag zaprojektuje i wybuduje obwodnicę Głogowa

Drogi i autostrady

Strabag zaprojektuje i wybuduje obwodnicę Głogowa

Damian Kelman 03 lutego 2025

Coraz lepsze połączenia drogowe z sąsiadami Polski

Drogi i autostrady

Rozbudowa DK21 nie po myśli Ustki. Dlaczego?

Drogi i autostrady

Rozbudowa DK21 nie po myśli Ustki. Dlaczego?

Damian Kelman 02 lutego 2025

Zobacz również:

Coraz lepsze połączenia drogowe z sąsiadami Polski

Drogi i autostrady

Coraz lepsze połączenia drogowe z sąsiadami Polski

Damian Kelman 02 lutego 2025

A4 Katowice – Kraków znów podrożeje. Ile zapłacimy?

Drogi i autostrady

Polskie drogi w sieci TEN-T prawie gotowe

Drogi i autostrady

Polskie drogi w sieci TEN-T prawie gotowe

Damian Kelman 21 stycznia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5